Pobudzony je niezdrowo
22 czerwca 2010, 11:16Szczęśliwi ludzie przeważnie wybierają zdrowsze produkty, ale okazuje się, że na to, czy rzeczywiście się tak stanie, wpływa też intensywność emocji. Poziom podniecenia towarzyszący pozytywnemu nastrojowi może się przeciwstawiać korzystnemu wpływowi dobrego humoru na zdolność opierania się pokusom – tłumaczą Alexander Fedorikhin z Indiana University i Vanessa M. Patrick z University of Houston.
Wirtualne cenniejsze od materialnego
17 maja 2011, 08:57Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).
Amazon traci mimo zwiększonych wpływów
26 lipca 2013, 10:46Pomimo dużego zwiększenia wpływów, Amazon zanotował kwartalną stratę. W drugim kwartale bieżącego roku przychody Amazona wzrosły o 22% rok do roku i zamknęły się kwotą 15,7 miliarda dolarów. Koncer zanotował jednak stratę w wysokości 7 milionów USD.
Granie z Aspergerem
23 kwietnia 2008, 11:02Najnowsze badania Brytyjczyków sugerują, że osoby spędzające wiele godzin na grach wideo przejawiają te same cechy osobowości, co pacjenci z zespołem Aspergera. Zaburzenie to należy do tzw. spektrum autyzmu. Jego objawy przypominają autyzm, ale są słabiej wyrażone.
Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia
6 października 2017, 13:06Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.
Twarz w ruchu łatwiej zinterpretować
30 grudnia 2009, 09:47Naukowcy z Instytutu Cybernetyki Biologicznej Maxa Plancka w Tybindze odkryli, że ludzie lepiej rozpoznają/klasyfikują emocje z twarzy poruszających się, np. na filmie, niż uwiecznionych na zdjęciach, czyli statycznych. By zaistniała taka dynamiczna przewaga, sekwencja wideo musi trwać przynajmniej 100 milisekund (Journal of Vision).
Druga pod względem wielkości ryba świata imponuje swoimi wyskokami
21 września 2018, 09:14Długoszpary (Cetorhinus maximus), zwane inaczej rekinami olbrzymimi, potrafią wyskakiwać z wody tak samo szybko i wysoko, jak żarłacze białe (Carcharodon carcharias).
Dla wyniku gry wielkość ma znaczenie
21 stycznia 2010, 11:57Zespół amerykańskich naukowców stwierdził, że niemal jedną czwartą zmienności osiągnięć kobiet i mężczyzn, którzy trenowali się w nowej grze wideo, można przewidzieć na podstawie objętości 3 struktur mózgowych (Cerebral Cortex).
Świadomość nie zwiększa spostrzegawczości
12 lipca 2010, 12:09Ludzie, którzy wiedzą, że może się wydarzyć coś nietypowego, wcale nie są lepsi, a czasem bywają wręcz gorsi w zauważaniu innych nieoczekiwanych zdarzeń od osób nieprzygotowanych na tę okoliczność.
Atrakcyjna treść poprawia jakość
13 sierpnia 2010, 08:24Jeśli ludziom podoba się to, co oglądają, z mniejszym prawdopodobieństwem zauważają różnice w jakości filmu w Internecie czy klipu odtwarzanego na komórce. W ten sposób interesującemu, ale śnieżącemu nagraniu przypisana zostanie lepsza jakość niż wielu lepszym pod względem parametrów technicznych, ale nudniejszym filmom (Human Factors).